درود بر شركت كنندگان در گردهمايی پارك لاله به مناسبت هشت مارس روزجهانی زن

درود بر شركت كنندگان در گردهمايی پارك لاله به مناسبت هشت مارس روزجهانی زن

زنان و مردان آزاده!

از صميم قلب هشت مارس روزجهانی زن را به شما تبريك ميگوئيم.

ما هم دوريم ولی درد و رنج مشترك ما را به هم نزديك می كند. 

هر چقدرمراسم هشت مارس بيشتر برگزار شود، هر چقدر زنان بيشتر به خيابان بيايند و مطالبات حق طلبانه خود را بيان كنند، و سازش ناپذيرتر مبارزه كنند، زمينه برای  دگرگونی های اجتماعی مهياتر خواهد شد.

ديگر شك نيست كه مسئله زنان يكی از محوری ترين و مهمترين مسائل دمكراتيك جامعه ماست كه نزديك به يك قرن هنوز پاسخ نگرفته است. دور نيست كه اين زخم كهنه را با گاهی و اتحاد و مبارزه خود و  با اتكاء به توان ميليونها  زن ستمديده و گارگر و زحمتكش درمان كنيم. جنبش رو به رشد زنان ايران شاهد اين مدعاست.

ما از كارزار شش ماهه شما در محكوميت خشونت عليه زنان حمايت می كنيم. خشونت عليه زنان جزئی لاينفك از زن ستيزی و مردسالاری حاكم بر جامعه و جهان است. گردانندگان نظام های مردسالار، برای ارعاب و سركوب ما به اشكال گوناگون خشونت عريان و پنهان در حيطه خصوصی، عمومی و دولتی به دست می يازند، تا امتيازات مردسالارانه حفظ شود. آنان هر آنجائيكه نتوانند با تكيه بر ايده های كهنه و سنتی شور و طغيان ما را برای كسب آزادی  مانع شوند به زور متوسل می شوند و برای حفظ فرودستی ما به خشونت در خانواده و جامعه می دمند: در قتلهای ناموسی، در قتلهای خيابانی و در جنگهای ويرانگر.

نمونه ای برجسته از اين قبيل خشونتها را امروزه در افغانستان و عراق مشاهده می كنيم. خواهران ما با اشكال گوناگون  خشونت روبرویند، خشونت اشغالگری امپرياليستی توسط ارتش آمريكا با خشونت طالبانی و شبه طالبانی و خشونت خانگی به هم آميخته و عرصه را بر زنان تنگ كرده است.

باشد تا روز هشت مارس به عرصه ای برای محكوم كردن نظام جهانی مردسالار بدل شود و بانگ آزادی و برابری فضا را پر كند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی زنان جهان!

پيش بسوی ييوند هر چه بيشتر جنبش زنان ايران در داخل و خارج از كشور!

پيش بسوی پيوند فعالين جنبش زنان با توده های وسيع زنان!

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی-افغانستانی) هشت مارس 1382