از آغاز تجاوز نظامی آمریکا و همدستانش به عراق، در اعتراض به این جنگ میلیونها نفر در سراسر جهان به خیابانها آمدند

در هر کجا که هستید به مبارزات ضد جنگ بپیوندید!

از آغاز تجاوز نظامی آمریکا و همدستانش به عراق، در اعتراض به این جنگ میلیونها نفر در سراسر جهان به خیابانها آمدند. سازمان زنان هشت مارس (ایرانی- افغانستانی) علاوه بر شرکت فعال در این اعتراضات، مبادرت به پخش اخبار این مبارزات از طریق بولتن های خبری نمود. 20 مارس 2003

بولتن شماره ١

بولتن خبری اعتراضات ضد تجاوز امپریالیستی آمریکا و انگلیس و متحدانش در سراسر جھان

از سحرگاه ٢٠ مارس بمباران عراق شروع شده است. آمریکا و انگلیس بھمراه سایر کشورھای متحد در این جنگ عظیم ترین مدرن ترین و دھشتناک ترین سلاح ھای کشتار جمعی را بکار گرفته اند. بغداد در حال سوختن است. ھزاران و ھزاران مردم عراق آواره مرزھا در جستجوی پناھگاه ھستند. مرگ و ترس در عراق درھم آمیخته و فاصله چندانی از ھم ندارند. بصره در دومین روز جنگ با بمبی ١٠ تنی به ستونی از دود تبدیل شده است.

جنایتکاران آمریکایی بھمراه ھمدست انگلیسی خود تونی بلر صفحه ھای دو رسانه خبری اصلی دنیا یعنی سی ان ان و بی بی سی را اشغال کرده و مرتبا عربده ھای وقیحانه جنگی آنان را در صفحه ھای خبری این دو رسانه می بینیم و می شنویم و مرتب مردم جھان را تھدید می کنند. مرتب تصاویر بمباران عراق را نشان می دھند، از آغاز جنگ تا کنون میلیونھا انسان در سراسر جھان به خیابانھا آمده اند تا علیه این جنایت شرم آور، مبارزه کنند.

ھیچگاه مردم جھان این چنین یکدل و یکصدا نبوده اند. تا کنون جھان اینھمه خشم و نفرت از امپریالیستھا را بخود ندیده بود.

انحصار خبر جنگ برای کنترل افکار عمومی در دست جنگ افروزان است. آنھا از انحصار بر اطلاعات بعنوان یک سلاح تعیین کننده استفاده می کنند. به حداکثذ تلاشمی کنند تا چھره قربانیان جنگ و اجساد آنان را نشان ندھند و بحداکثر از پخشاخبار مبارزات چارگوشه جھان که در شھرھای بزرگ و کوچک در جریان است ممانعت کنند.

باید از ھر وسیله ممکن و با صد تدبیر ھزار نقشه این انحصار بر اطلاعات را درھم شکنیم. بولتن خبری زیر در خدمت به این امر است. آن را بحداکثر پخش کنید و به غنای آن یاری رسانید.

آلمان – برلین

بیش از 50 هزار دانش آموز در اعتراض به جنگ تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در خیابان های برلین دست به تظاهرات زدند.

فرانکفورت

طبق گزارش واحد فرانکفورت سازمان زنان هشت مارس، هزاران نفر بسوی سفارت آمریکا در این شهر راهپیمائی کردند. فعالین سازمان زنان هشت مارس، افغانی ها و ایرانیان را به شرکت در این تظاهرات دعوت کرده و فعالانه در آن شرکت کردند. شعارهای تظاهرات: نه به جنگ! ارتش اشغالگر بیرون از خاورمیانه! پرچم سوراخ سوراخ شده آمریکا بعنوان سمبل شکست آمریکا در این تظاهرات حمل می شد.

برمن

بیش از 6000 نفر در اعتراض به شروع جنگ در مرکز این شهر تجمع کردند. فعالین سازمان زنان هشت مارس ضمن شرکت فعالانه، اطلاعیه هایی به زبان آلمانی علیه جنگ پخش کردند.

گوتینگن

در این شهر به فراخوان جریانات و سازمان های آنتی راسیست، آنتی فاشیست، آنتی کاپیتالیست و سازمان زنان هشت مارس (ایرانی، افغانستانی) تظاهراتی با شرکت بیش از 2000 نفر برگزار شد. تظاهرات بسوی پادگان ارتش که در اطراف شهر واقع شده، حرکت کرد. سخنران سوم این تظاهرات، نماینده سازمان هشت مارس بود که پس از افشای جنایات آمریکا، به نقش مستقیم و غیر مستقیم آلمان در جنگ اشاره کرد. در پایان این تظاهرات پرچم  آمریکا به آتش کشیده شد. برخی شعارهای این تظاهرات: این جنگ را متوقف کنید! در هر کثافتکاری ارتش آلمان هم دخالت دارد! علیه جنگ سکوت نکنید!

پاریس

نزديك به صد هزار نفر از مردم پاريس در ميدان كنكورد،  مقابل سفارت آمريكا گرد آمدند. به علت ازدحام جمعيت در تمامي خيابانهاي اطراف اين ميدان تظاهرات ادامه داشت. از ساعت شش بعد ازظهر تا پاسي از شب مارش قدرتمند تظاهركنندگان خيابانهاي يپاريس را به لرزه درآورد. فضاي پاريس با شعارهائي چون «جنگ امپرياليستي را متوقف كنيد» «بوش شارون جنايتكار بايد محاكمه شوند» آكنده شده بود. آغاز گران اين تظاهرات هزاران دانش آموز پاريسي بودند كه از صبح مدارس را تعطيل كردند و  روانه خيابانها شدند. برجسته ترين شعار تظاهرات شعار «يك دو سه چهار، ما جنگ كثيف شما را نمي خواهيم بود». شعاري كه توسط جنبش «به نام ما نه» در آمريكا فراگير شده است. زنان هشت مارس – پاريس 21 مارس

آمریکا

صدھا تظاھرات بزرگ و کوچک در شھرھای آمریکا بر پا شد و ھمچنان ادامه دارند. تظاھراتھای بزرگ در شھرھاى سانفرانسیسکو، لسآنجلس، شیکاگو،میامی، دالاسو واشنگتن برگزار شد. مقاومت و اعتراضعلیه جنگ با سرعت حیرت انگیز و الھام بخشی رو به گسترش است.

شیکاگو

تظاهرات شهر شیکاگو به درگیری پلیس با مبارزین ضد جنگ کشید. در این تظاهرات بیش از هزار تن دستگیر شدند. یکی از تاکتیک های تظاهرکنندگان مسدود کردن خیابانهای شهر و به کنترل در آوردن بخش هایی از شهر بود. فعالین ضد جنگ پلاکاردهایی با خود داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «بمباران ها را متوقف کنید!» «نه جنگ برای نفت!»

نیویورک

تظاهرات بزرگ و رزمنده در نیویورک برپا شد. جمعیت بشدت عصبانی بود. و زد و خوردهای پراکنده میان مردم و پلیس صورت می گرفت. عده ای از تظاهر کنندگان روی پلاکاردهای شان نوشته بودند: تکزاس را بمباران کنید! مردم در حالی که بر قوطی های خالی می کوبیدند، شعار می دادند: «بوش را دستگیر کنید!»، «صلح همین حالا!» و «بوش، پدرت هم قاتل بود!»

سانفرانسیسکو

تظاهرات سانفرانسیسکو با رادیکالیسم و رزمندگی برگذار شد. در تظاهرات بزرگ این شهر بیش از 1600 نفر دستگیر شدند. و یک نفر کشته شد که هنوز از چگونگی کشته شدن او اطلاعی در دست نیست.

ویژگی مبارزات ضد جنگ در آمریکا، رزمندگی سیاسی بسیار بالای آن است و این در حالی است که امپریالیسم آمریکا از آغاز جنگ اقدامات امنیتی و نظامی ویژه ای بر اهالی این کشور تحمیل کرده است. این رزمندگی و رادیکالیسم در جنبش آمریکا بی سابقه نیست. زیرا این کشور از سابقه مبارزاتی انقلابی از دهه 60 و 70 برخوردار است. جمعیت عمده جنبش ضد جنگ را نسل جوان تشکیل می دهد، اما مبارزین دهه 60 نقش بسیار مهمی در آن دارند. جمعیت تظاهراتها از هر رنگ و نژادی است  و این خصلت بسیار انترناسیونالیستی به آن بخشیده است.

ایتالیا

تظاهرات های ضد جنگ ایتالیا بلحاظ شمار و تعداد شرکت کننده از بزرگترین تظاهرات های اروپا می باشد و همانند جنبش ضد گلوبالیزاسیون در آنجا رزمنده است. مطمئنا این جنبش به ورای اعتراضات صرف خواهد رفت، بی شک از دل آن یک جنبش انقلابی پایدار متولد خواهد شد. لازم به یادآوری است که برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا پا در جای پای موسولینی گذاشته و از اولین متحدین اروپایی هیتلر آمریکایی است.

ھلند

طبق گزارش سایت روشنگری عصر امروز چندين شھر در ھلند شاھد تظاھرات گسترده مخالفان جنگ بود. در شھرھاى دنھاخ (لاھه) روتردام، انسخده، نى میخن و آمستردام اجتماعات اعتراضى وسیعى علیه جنگ برپا شد. در دنھاخ پلیس ٥ تن از طرفداران صلح را دستگیر كرد و سفارت آمريكا را به منظور جلوگیرى از حمله تظاھركنندگان محاصره در محاصره خود درآورد. در تظاھرات آمستردام در جمع معترضین به جنگ "گرتا دايزنبرگ" ھمسر رئیس بانك مركزى اروپا با شمعى در برابر كنسولگرى آمريكا شركت داشت. گفتنى است وى چند ماه پیشبه فلسطین سفر كرده و با عرفات و مردم اين كشور ابراز ھمدرى كرده است.

اردن

ظهر پنج شنبه گروه کثیری از دانشجویان اردنی در اعتراض به جنگ آمریکا دست به تظاهرات زدند. این راهپیمایی که شمار شرکت کنندگان در آن حدود پنج هزار نفر اعلام شد با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل همراه بود. گفتنی است که گزارشی از سرکوب تظاهر کنندگان از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی اردن انتشار نیافته است. (از سایت روشنگری)

مصر

هزاران مصری خشمگین در مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند. شعارهای «مرگ بر مریکا، مرگ بر مبارک» بر فضای تظاهرات طنین انداخته بود. این تظاهرات نقطه عطف مهمی در اوضاع سیاسی مصر است. زیرا پس از سالیان دراز برای اولین بار توده های مردم پرده های خفقان رژیم فاشیستی مبارک را دریدند و در تظاهرات های خیابانی به زد و خورد با ماموران امنیتی و پلیس رژیم مصر که تا مغز استخوان وابسته به آمریکاست، پرداختند.

اسپانیا

ھزاران دانشجوی اسپانیایی ھمزمان با آغاز جنگ دست به تظاھرات زدند. دانشجویان خیابانھای مادرید را به تصرف درآوردند. تظاھرکنندگان در مقابل به حرکت مردم «سفارت آمریکا» تجمع کرده و سپس بسوی مقر حزب حاکم درآمدند. در این اعتراضات بین دانشجویان و پلیسدرگیری و زدوخورد شد و پلیس با باتوم و گازاشک آور و گلوله ھای پلاستیکی به تظاھرات کنندگان حمله کردد. متقابلا دانشجویان با سنگ و بطری و اشیا دیگر پاسخ دادند. این تظاھرات ھم چنان ادامه دارد و تاکنون تعدادی مجروح و زخمی شده اند.

این در حالی است که خوزه ماریا ازنار متحد آمریکا که فرزند خلف فرانکوی فاشیست است به مردم معترضاسپانیا ھشدار داده است. یادآوری کنیم که طی ھفته ھای گذشته اسپانیا شاھد اعتراضات میلیونی ضد جنگ بوده است.

فیلی پین

کارگران، دھقانان، زنان و کارمندان متشکل در سازمانھای توده ای حزب کمونیست فیلی پین که رھبر آن، خوزه ماریو سیسون، از طرف جورج بوش در قرار گرفته است به تظاھرات وسیع در مقابل سفارت « تروریسم » لیست آمریکا پرداختند.

پیروز باد مبارزات متحدانه مردم جھان علیه جنگ!

سازمان زنان ھشت مارس(ایرانی- افغانستانی)- ٢١ مارس ٢٠٠٣