آنا یوکا: مجازات و تحقیر شد و در زندان در حال از بین رفتن است فقط به خاطر جنایاتی که این سیستم علیه زنان مرتکب می شود. نشریه انقلاب - برگردان: لیلا پرنیان

آنا یوکا: مجازات و تحقیر شد و در زندان در حال از بین رفتن است

فقط به خاطر جنایاتی که این سیستم علیه زنان مرتکب می شود

نشانه های هولناکی از برنامه های ترامپ/ پنس برای زنان

سان سارا تیلور* ( 7 دسامبر 2016)  نشریه انقلاب

revcom.us

برگردان: لیلا پرنیان

آنا یوکای 32 ساله، تقریبا یک سال است که در ته نه سی Tennessee درزندان به سر می برد.  به چه جرمی؟ او متهم شده است که قصد داشته در خانه اش با چوب لباسی جنین خود را سقط کند. ابتدا به آنا جرم قصد ارتکاب به قتل را بستند، بعد در فوریه  این اتهام به حمله خشونت بار تقلیل یافت. و حالا دادستان ها موفق شده اند که سه جرم تخطی از قانون را به آنا یوکا ببندند: حمله خشونت آمیز با سلاح، تلاش برای یافتن کسی که سقط جنین کند، قصد ارتکاب به "جنایتی" به نام سقط جنین.

این که او قصد داشت که جنین خودش را سقط کند یا نه ( چیزی که وکلایش رد می کنند)،  تنها در جامعه و سیستمی که زنان را کاملا خوار به حساب می آورد،  "جنایت " شمرده می شود! و این دقیقا همان جامعه ای است که ما در آن زندگی می کنیم. و بدتر این که شرایط بسیار بسیار بدتری و حتی عادی شدن چنین روابطی توسط رئیس جمهور منتخب و معاونش قولش داده می شود.

مادر شدن اجباری به معنی بردگی زنان است:

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در بخش بزرگی از آن دراین کشور، حق سقط جنین برای زنان عملا از آن ها گرفته شده است. تقریبا در 90 درصد ایالت ها امکانات سقط جنین وجود ندارد. در ته نه سی Tennessee تنها 7 کلینیک سقط جنین موجود است که هیچ کدام از آن ها جنین 16 هفته ای و یا بیشتر را سقط نمی کنند. بسیاری از زنان مجبورند برای یافتن یک کلینیک سقط جنین بیش از 100 مایل سفر کنند. دولت فدرال تنها یک نوع از آموزش روابط جنسی را از نظر مالی تامین می کند. - آموزشی که روابط جنسی خارج از ازدواج را منع می کند- این همان برنامه ای است که تعداد عظیمی از مدارس اتخاذ کرده اند، با این وضع میلیون ها میلیون جوان هیچ گونه آموزش علمی در مورد روابط جنسی نخواهند دید و یا  چیزی در مورد چگونگی جلوگیری از بارداری نخواهند آموخت.

جنبش در حال گسترش فاشیست های مذهبی تلاش می کند تا جلوگیری از بارداری ناخواسته را برای زنان مشکل و مشکل تر کند. فاشیست ها  در بیرون در ورودی تقریبا همه مراکز سقط جنین در سرتاسر این کشور ایستاده و زنان را تهدید کرده و مورد آزار و اذیت قرار می دهند. زنانی که سقط جنین می کنند در بیشتر کلیساها، فیلم ها، تلویزیون، رسانه های اصلی و خلاصه به طور وسیع در فرهنگ مورد سرزنش قرار می گیرند.

وقتی که زنی از روی ناچاری و با این که جانش به خطر می افتد مجبور شود به بارداری خود پایان دهد به خاطر این که  کل جامعه دست به یکی کرده تا جلوی اعمال ساده و آزاد حق انتخاب تولید مثل را از او بگیرد، در واقع این سیستم است که مرتکب جنایت شده است! نه این زن.

سیستم زن ستیزی که ما در آن زندگی می کنیم، به جای به رسمیت شناختن خطری که آنا یوکا مجبور شد به جان بخرد (حتی اگر او واقعا قصد پایان دادن به بارداری خود را داشته است)، و به جای این که از هیچ کمک و حمایتی از او دریغ نکند، نه تنها چنین نکرد بلکه در عوض به او سه جرم تخطی از قانون را بست و او را به زندان فرستاد.

اما این سیستم به اینجا بسنده نکرده است. اگر آن چه را که او به آن متهم شده است حقیقت داشته باشد، یعنی این که او می خواسته است به بارداری خود پایان دهد،  پس بیمارستان (که او به دلیل خون ریزی به آن جا رفته بود) جنایت ظالمانه، غیر قابل قبول و غیر قابل بخششی را علیه او انجام داده است. آن ها به وی حق انتخاب را ندادند. در عوض دو هفته بعد، او یک جنین 1.5 پوندی ( حدودا 700 گرمی) را متولد کرد که بلافاصله تحت مراقبت قرار داده شد. بنابراین یا او می خواست که این بچه را داشته باشد و همه این جرم هایی را که به او بسته اند مزخرف است و باید این جرم ها برداشته شوند. یا این که او نمی خواست که بچه داشته شود، که در این صورت بیمارستان و دولت این خواست یوکا را نادیده گرفته و او را به زور و علیه خواست خودش مجبور به وضع حمل می کنند. 

به جای این که با زنی که به کمک و حمایت احتیاج دارد و در این جامعه با او بدرفتاری شده است احساس همدردی نشان دهند، آن ها او را چیزی بیش از یک  ماشین جوجه کشی و یک جنایت کار سخت دل به حساب نیاوردند. و بعد او را به پلیس تحویل داده و سرپرستی بچه را به دولت سپردند.

یک بدعت گذاری خطرناک و نشانه ای هولناک:

این یک بدعت گذاری فوق العاده خطرناک است و باید با آن مبارزه شود. زنان باید حق دسترسی به سقط جنین و حق کنترل بر تولید مثل خود را داشته باشند. آموزش واقعی روابط جنسی باید وسیعا گسترش پیدا کند، نه این که بیش از پیش کاهش یابد. هیچ زنی در صورتی که خواستار سقط جنین است هرگز نباید مجبور به توجیه و معذرت خواهی باشد و یا از سرویس های مربوط به آن محروم شود و اگر زنی هر وقت بخواهد باید بتواند کنترل مسائل مربوط به خود را در دست داشته باشد و باید مورد حمایت قرار گیرد – نه این که جنایتکار معرفی شود.

بسیاری از مردم تهدیدات دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی اش مبنی بر "مجازات" زنانی که سقط جنین می کنند، را جدی نگرفتند. آن ها بعد از این که او "این بیانیه را پس گرفت" بسیار خوشحال و با آهی، نفس راحتی کشیدند. اما این دقیقا همان چیزی است که در این کشور در حال اجرا است. اگر ما در مقابلش همین حالا نایستیم و تحکیم برنامه های فاشیستی ترامپ/پنس علیه زنان را متوقف نکنیم (به خصوص با قولی که داده اند که یک قاضی ضد سقط جنین را بر مسند دادگاه عالی "عدالت" خواهند نشاند و هم چنین بقیه تبعیضات جنسیتی آشکار و تنفر از زنان همراه با حملات شریرانه علیه بسیاری دیگر از مردم تحت ستم) تجربه هولناک آنا یوکا آینده ای است که در انتظار بسیاری از زنان جوان و دختران نسل آینده خواهد بود. عقب ننشینیم و اجازه ندهیم که چنین چیزی اتفاق بیافتد. ما باید مقاومت کنیم.

جنین هنوز طفل نیست!

سقط جنین ، قتل نیست!

زنان ماشین جوجه کشی نیستند!

امکان دسترسی به سقط جنین بدون معذرت خواهی!

 زنجیرها را پاره کنیم خشم زنان را به مثابه نیروی قدرتمندی برای انقلاب رها کنیم!

* سان سارا تیلور: از فعالین حزب کمونیست انقلابی آمریکا

15/12/2016

leilaparnian1@gmail.com