طالبان بعد از تصرف ولسوالی‌های قندهار صد ها نفر از مردم را از خانه‌های‌شان بیرون نموده و محکمه صحرایی کرده اند.



تصویر  زنی که روز گذشته در مسیر شاهراهٔ بادغیس-هرات در افغانستان  به جرم اینکه در امور زنان و حقوق زن فعالیت می کرد، توسط طالبان  تیرباران شد.

به گزارش طلوع نیوز، تأدین خان فرمانده پیشین ولایت قندهار گفته که طالبان هیچ‌چیزی را به‌نام حقوق‌بشر نمی‌فهمند آن‌ها در یک و نیم ماه گذشته هشت‌صد تا نُه‌صد تن را برده و شهید کرده اند. خسارات به مردم وارد شده اما وحشتی‌که در بولدک شده بخشیدنی نیست.

دیده‌بان حقوق‌بشر نیز می‌گوید که طالبان با پیشروی در غزنی، کندهار و دیگر ولایت‌های افغانستان، سربازان پولیس و غیرنظامیان را که ادعا می‌شود با حکومت افغانستان ارتباط دارند بازداشت کرده و اعدام صحرایی کرده‌اند.

باشنده‌گان بخش‌های گونه‌گون به دیده‌بان حقوق‌بشر گفته‌اند که طالبان پس از حضور در ولسوالی‌ها از آنان خواسته‌اند تا کسانی را که با دولت رابطه دارند برای شان شناسایی کنند.

شهرزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق‌بشر بیان داشت: «غیرنظامیان کسانی که در گذشته با دولت کار می‌کرده‌اند، نباید هدف قرار بگیرند. یک جنایت جنگی و نقض حقوق‌بشر است.

طالبان این اتهامات را رد کرده‌اند. این عادت همیشگی طالبان است که خود را در هیچ حادثه‌ای دخیل نمی دانند.

طالبان علاوه بر کشتن مردمان غیر مسلح، به زنان و کودکان نیز رحم نکرده قوانین‌ سخت گیرانه قرون وسطایی را بر آنان تحمیل می نمایند.

طالبان آفريده آمريکای جنایتکار و‌نو‌کران منطقه ایش هم پاکستان هستند. این نیروهای متحجر ضد زن را فقط با مبارزه رادیکال در خدمت به  انقلاب‌ می توان سرنگون کرد.

#جانیان_طالبان

#نه_به_ارتجاع

#نه_به_امپریالیسم

#همبستگی_زحمتکشان

#مرگ_بر_طالبان_چه_کابل_چه_تهران

برگرفته از تلگرام سازمان زنان هشت مارس

۶ آگوست ۲۰۲۱