حمله با گاز سمی به مدرسه دخترانه در کابل

حمله با گاز سمی به مدرسه دخترانه در کابل

 

جام جم آنلاين: وزارت آموزش و پرورش افغانستان اعلام كرد: بيش از هفتاد دانش آموز در يکی از مدارس دخترانه در شرق کابل مسموم شده اند. ظاهرا پخش يک نوع گاز سمی در فضای مدرسه دليل اين حادثه بوده است.

 

 

مقام های وزارت آموزش و پرورش گفته اند كه اين دانش آموزان دختر به دليل رفتن به مدرسه توسط افراد ناشناس هدف حمله گاز سمی قرار گرفته اند.

وزارت بهداشت افغانستان به نوبه خود شمار دانش آموزان و آموزگاران مسموم شده در مدرسه دخترانه "طوطيا" در شرق کابل را بيش از پنجاه تن اعلام کرده است.

نيروهای امنيتی تلاش برای شناسايی عاملان اين حادثه را آغاز کرده اند.

هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است اما گروه های افراطی و طالبان در افغانستان همواره با آموزش دختران مخالفت می كنند.

آتش زدن مدارس دخترانه در مناطق مختلف اين كشور، اسيدپاشی به صورت دختران دانش آموز در قندهار، قتل آموزگاران مدارس دخترانه و تهديد دختران دانش آموز به ترک تحصيل، از جمله تلاشهايی است که از سوی گروه های افراطی برای جلوگيری از آموزش دختران انجام می شود.

صدها مدرسه در سراسر افغانستان به دليل ناامنی تعطيل هستند. بيش از پنج ميليون کودک و نوجوان که اكثر آنها را دختران تشكيل می دهند به دليل ناامنی و ترس از حملات گروه های افراطی و طالبان از تحصيل و آموزش محروم هستند.

بی بی سی